Varmuus -tunteen alle kirjaan Raamatun pähkinänkuoressa.

 

 

 

Nämä lauseet kiteyttävät Raamatun koko sanoman 66 lauseeseen.

* Merkityt lauseet ovat aika selviä profetioita Jeesuksesta.

 

 

 

 VANHA TESTAMENTTI

Joosef sanoi : "Jumala lähetti minut teidän edeltänne, jotta te jäisitte eloon ja teidän sukunne säilyisi maan päällä ja  monet pelastuisivat."  (1.Mooses 45:7)

Herra sotii teidän puolestanne. (2.Mooses 14:14)

*Sovitettavat synnit pantakoon pukin kannettavaksi. (3.Mooses 16:10)

Jokainen käärmeenpureman saanut, joka katsoo pronssikäärrneeseen, jää eloon. (4.Mooses 21:8)

Herra, teidän Jumalanne, kulkee teidän kanssanne. (5.Mooses 31:6)

Minä en jätä enkä hylkää sinua. (Joosua 1:5)

Herran tulee hallita teitä. (Tuomarit 8:23)

*Kasvakoon maineesi Beetlehemissä. (Ruut 4:11)

Puhu Herra, palvelijasi kuulee. (1.Samuel 3:9)

Daavid sanoi : "Minähän olen syntiä tehnyt, olen tehnyt väärin." (2.Samuel 24:17)

Herra, Israelin Jumala! Ei ole sinun kaltaistasi Jumalaa.  (1.Kuningas 8:23)

Armahdettu sai päivittäin sen minkä tarvitsi. (2.Kuningas 25:30)

*Minä olen oleva hänelle isä ja hän on oleva minulle poika. (1.Aikakirja 17:13)

Minä näin koko Israelin hajallaan vuorilla kuin lammaslauman ilman paimenta. (2. Aikakirja 18:16)

Iäti kestää hänen armonsa. (Esra 3:11)

Iloitkaa, sillä Herra on teidän voimanne. (Nehemia 8:10)

Hän toimi aina kansansa parhaaksi. (Ester 10:3)

Minä tiedän, että lunastajani elää. (Job 19:25)

Huuda minua avuksi hädän päivänä. (Psalmi 50:15)

Rakkaus peittää paljotkin rikkomukset. (Sananlaskut 10:12)

Niin kauan kuin ihminen elää hänellä on toivoa. (Saarnaaja 9:4)

Älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa. (Laulujen laulu 8:4)

*Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha. (Jesaja 53:5)

Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. (Jeremia 29:11)

Joka aamu Herran armo on uusi. (Valitusvirret 3:23)

Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. (Hesekiel 34:11)

Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa. (Daniel 7:14)

Uskollisuutta minä vaadin, en uhrimenoja. (Hoosea 6:6)

Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.(Joel 3:5)

Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille. (Aamos 3:7)

Kuninkuus on oleva Herran. (Obadja 1:21)

*Joona oli kalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä. (Joona 2:1)

*Kaikki meidän syntimme sinä heität meren syvyyteen. (Miika 7:19)

Herra kostaa vastustajilleen. (Naahum 1:2)

Vanhurskas on elävä uskostaan. (Habakuk 2:4)

Vihani tuli on tuhoava koko maan.(Sefanja 3:8)

Minä järisytän taivaan ja maan. (Haggai 2:21)

*He kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. (Sakarja 12:10)

Kääntykää minun puoleeni, niin minä käännyn teidän puoleenne. (Malakia 3:7)

 

 

 

 UUSI TESTAMENTTI

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni.  (Matteus 28:19)

Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma. (Markus 1:15)

Te kaikki olette tuhon omia, ellette käänny. (Luukas 13:5)

Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden. (Johannes 20:31)

Te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin. (Apostolit 1:8)

Kaikki ovat tehneet syntiä. (Rooma 3:23)

Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi. (1.Korintti 15:3)

Suostukaa sovintoon Jumalan kanssa. (2.Korintti 5:20)

Te kaikki olette Jumalan lapsia kun uskotte Kristukseen Jeesukseen. (Galatia 3:26)

Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. (Efeso 2:8)

Palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina. (Filippi 3:3)

Vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha. (Kolossa 3:15)

Meidät temmataan yläilmoihin Herraa vastaan. (1.Tessalonika 4:17)

Jumala lähettää rajun eksytyksen. (2.Tessalonika 2:11)

Harjoita itseäsi oikeaan uskoon. (1.Timoteus 4:7)

Älä siis häpeä todistaa Herrastamme. (2.Timoteus 1:8)

Tämä sana on varma. (Titus 3:8)

Herran Kristuksen armo ja rauha teille. (Filemon 1:3)

Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti. (Heprea 13:8)

Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. (Jaakob 4:8)

Parempi on tehdä hyvää ja kärsiä, jos se on Herran tahto. (1.Pietari 3:17)

Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen armossa ja tuntemisessa. (2.Pietari 3:18)

Pysykää erossa vääristä Jumalista. (1.Johannes 5:21)

Jokainen joka ei pysy Kristuksen opetuksessa, vaan tuo siihen jotain lisää, on vailla Jumalaa. (2.Johannes 1:19)

Älä ota esimerkkiä pahasta vaan hyvästä. (3.Johannes 1:11)

Jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi. (Juudas 1:4)

Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias on ottanut kuninkuuden. (Ilmestyskirja 19:6)

                                      

                                      Jumalan lupaukset eivät ole tunteista kiinni,

                                       t. Pelle Gudsson

 

 

 

 

 

Mikäli haluaisit tarkemmin tutustua Raamatun maailmaan, niin suosittelen Jukka Norvannon mainiota radio-ohjelmasarjaa Raamattu kannesta kanteen.  Sitä voi kuunnella Radio Dein välityksellä klo 2, klo 6 ja klo 21 – joko tavallisella radiolla tai nettiradion kautta.  Ohjelmaa lähetetään myös esimerkiksi Järviradion taajuuksilla.  Lisäksi ohjelmat löytyvät arkistoituina tältä sivustolta.