Kiukkuisen asiakkaan kanssa voi kyllä tulla toimeen, jos vain itse pitää mielensä rauhallisena palvelutilanteessa.  Positiivarien keskustelupalstalta tästä löytyy paljon mainioita esimerkkejä:

 

http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?85a6e2b2-4cc9-4f6f-a523-34edcfb5ad35

 

Täytyy kyllä hattua nostaa niille asiakaspalvelijoille, jotka osaavat vetää oikeasta narusta ja pelastaa noin sekä oman että myös asiakkaansa päivän. Tunnekartalla tämän voisi selittää niin, että sen  vaakasuoralta keskiakselilta löytyvät kiukku ja hyväksyntä ovat toistensa vastatunteita.  

Kiukun hyväksyminen neutroloi sen.

 

Myös asiakkaalla on oma vastuunsa palvelutilanteessa, sillä jos hän pystyy esittämään oman, ehkä kovastikin harmittavan  asiansa tyynesti, niin mahdollisuudet saada laadukasta asiakaspalvelua paranevat kummasti.

 

 

           Tuntemisiin,

 

           Pelle